Procedura dotyczy wydania zezwolenia na lokalizację zjazdu (budowę, przebudowę) z działki w bezpośrednim sąsiedztwie drogi publicznej oraz warunków technicznych do wykonania zjazdu.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek na lokalizację zjazdu z drogi powiatowej lub jego przebudowę.
  2. Aktualna  mapa do celów opiniodawczych-plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000  z zaznaczeniem usytuowania zjazdu na działce - 2 sztuki.
  3. Kopię decyzji o warunkach zabudowy lub informację o zgodności zagospodarowania nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub decyzja lokalizacji celu publicznego.
  4. Upoważnienie/Pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawcą nie jest inwestor) wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej w wysokości 17,0 zł (na konto urzędu miejskiego 33 1020 4564 0000 5402 0060 5071).
  5. Opłata za lokalizację zjazdu 82 zł na konto Urzędu Miejskiego w Wieruszowie 33 1020 4564 0000 5402 0060 5071. Zjazd do budynków mieszkalnych jest zwolniony z opłaty skarbowej.
  • Ważność decyzji o zezwoleniu na lokalizację zjazdu wygasa, jeżeli w ciągu 3 lat od dnia jej wydania zjazd nie został wybudowany.
  • Decyzja zezwalająca na lokalizację zjazdu nie upoważnia do prowadzenia robót w pasie drogowym.
  • Przed przystąpieniem do robót w pasie drogowym należy uzyskać w tutejszym zarządzie decyzję na zajęcie pasa drogowego zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
  • Utrzymanie zjazdów wraz z znajdującymi się pod nimi przepustami należy do właścicieli lub użytkowników gruntów przyległych do drogi (art. 30 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych).

Dokumenty do pobrania: